Bu yıl 41.’si düzenlenen Vodafone İstanbul Maratonu, 3 Kasım Pazar günü yaklaşık 140 bin kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. Nestlé’nin uzun soluklu kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde ortaklık yaptığı TEMA Vakfı’na ve WWF-Türkiye‘ye destek vermek üzere 80 Nestlé Türkiye gönüllüsü de maratonda yerlerini aldı.
Gönüllülerin topladığı yaklaşık 20 bin TL’lik fon, TEMA’nın doğa sevgisini içselleştiren nesiller yetiştirme hedefiyle sürdürülen ağaçlandırma ve çocuklara yönelik doğa eğitimi projesi “Ağaç Kardeşliği” ve WWF-Türkiye’nin çocuklara doğayı yaşayarak ve severek öğretirken, doğadaki sorunlar için yenilikçi ve teknolojik çözümler geliştirmelerini hedefleyen “Doğa Öncüleri Gençlik Programı” için kullanılacak. Bu projelerle birlikte 200 çocuğun doğal yaşamla bağlarını güçlendirmesine katkı sunulacak.
Geçen iki yılda olduğu gibi bu yıl da iyilik peşinde koşan Nestlé gönüllülerinin, şirketin kurumsal sosyal sorumluluk yaklaşımının tüm kurum kültürüne ne kadar derinden işlediğinin bir göstergesi olduğuna işaret eden Nestlé Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Zeynep Sungu, “Nestlé olarak amacımız yaşam kalitesini artırmak ve daha sağlıklı bir geleceğe katkıda bulunmak. Bu amacı hayata geçirirken en önemli yardımcımız, kurumsal sosyal sorumluluk anlayışımızın temeli olan Ortak Değer Yaratma yaklaşımımız. Bu kapsamda Türkiye’de de bireyler ve aileler, topluluklar ve gezegen için değer yaratan uzun soluklu projelerde, sivil toplumdan değerli ortaklarımızla birlikte çalışıyoruz. Nesquik Kahvaltılık Gevrekler, WWF-Türkiye iş birliğiyle yavru deniz kaplumbağalarını ve yunusları doğal ortamlarında korumak için çalışıyor. Nestlé Damak ise 8 yıldır TEMA iş birliğiyle yürüttüğü Fıstığımız Bol Olsun projesiyle Antep fıstığında sürdürülebilir tarım uygulamalarıyla verim ve kalitenin yükseltilmesini, bu yolla üreticilerin gelirlerinin artırılmasını ve kırsal kalkınmaya katkıda bulunmayı amaçlıyor. Bu projelerde ortaklık yaptığımız TEMA ve WWF-Türkiye’yi diğer doğal yaşamı koruma çalışmalarında da desteklemeyi önemsiyoruz.İstanbul Maratonu bu anlamda önemli bir fırsat sunuyor. Geçtiğimiz iki yılda TEMA Vakfı için en çok kaynak toplayan ikinci şirket olduk. Bu yıl WWF-Türkiye’yi de destek kapsamına alarak çocukların doğayla buluşmasına farklı kanallardan katkı sunuyoruz” değerlendirmesinde bulundu.