Sözcü’nün haberine göre; 2009 yılında ABD‘nin büyük ev eşyası üreticilerinden Amerikan Nevell–Rubbermaid şirketi tarafından üretilen tuvalet fırçalarının ABD’de ‘Turk’s Head (Türk kafası)’ etiketiyle satıldığı ortaya çıktı.
ABD’de temizlik firmasında görevli bir Türk‘ün uyarısı sonucu fark edilen skandalın durdurulması için Türk–Amerikan Hukuki Savunma Fonu (TALDF) şirket yönetimi nezdinde girişimde bulundu ve 2008’de 90 ülkede 6.5 milyar dolarlık ev eşyası satışı gerçekleştiren Rubbermaid yönetimi yaptığı inceleme sonucunda, “Bu etiketleme bize ait değil. Ama biz tüm pazarlama ekiplerimizi ve satış yaptığımız süpermarketleri bu tün tanımlamanın kullanılmaması konusunda eğiteceğiz” sözü verildi.
Newell-Rubbermaid tarafından üretilen ve ‘Turk’s Head (Türk kafası)’ ismiyle satılan tuvalet fırçaları ABD’deki Türklerin uyarıları sonucu piyasadan kaldırıldı.
Şirkette çalışan bir Türk’ün uyarısı sonucu fark edilen skandal ABD’de faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşu Türk–Amerikan Koalisyonu avukatları Bruce Fein ve David Saltzman’ın çabalarıyla önlenmiş ve Rubbermaid’ten ‘Türk Kafası’ isminin üründen çıkarılması, ürünün piyasadan çekilmesi ve gelecekte bu ismin kullanılmaması sağlanmıştı.
Rubbermaid’in Hukuk İşlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı John Stipancich ise TALDF’a ürünü piyasadan çektiklerini belirttiği cevabında, pazarlamacılar ve toptancılara ciddi uyarılarda bulunacağı konusunda söz vermişti.
Yaşanan bu gelişmelerin üzerinden 10 yıl geçmesine rağmen halen alışveriş sitelerinde ‘Turks Head Toilet Bowl Brush’ ismi ile satışı bulunuyor.
Milliyet gazetesi 10 yıl önce yaptığı ‘Türklüğe çirkin yakıştırma: ‘Türk kafa‘ tuvalet fırçası‘ başlıklı haberinde, ABD’deki tuvalet fırçalarının ‘Türk kafa’ etiketiyle satışına karşı hukuk mücadelesi başlatıldığını duyurmuştu.