Renault Bursa’da Üretim Duracak Mı?

Türkiye’nin en büyük otomobil üreticisi Oyak Renault‘nun, iş birliği içinde çalıştığı yan sanayi şirketlerinin performanslarını takdir etmek ve daha da iyileşmesini teşvik etmek amacıyla her yıl verdiği “Yan Sanayi Başarı Ödülleri” sahiplerini buldu. Oyak Renault tarafından düzenlenen Tedarikçiler Toplantısı’nda bu yıl “2018 Yılı Yan Sanayi Başarı Ödülleri”ne BPO, Supsan, CMS Jant, Teknik Malzeme ve Sinta şirketleri layık görüldü.

Her yıl verilen Oyak Renault Yan Sanayi Başarı Ödülleri, bir yıl içerisinde Oyak Renault Satınalma Direktörlüğü tarafından belirlenmiş olan kalite, maliyet, süre, geliştirme ve yönetim hedeflerine ulaşan şirketlere veriliyor. En başarılı tedarikçiler, Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’na teslim edilen parçaların kalitesi, ekonomik performans, ilk montaj ve satış sonrası yedek parça teslimatlarında hizmet oranı, geliştirme kapasitesi, finansal sağlık ve şeffaf bir iş birliği gibi kriterler çerçevesinde Oyak Renault’ya destek olma iradesi dikkate alınarak seçiliyor. Ödüllerin verildiği Tedarikçiler Toplantısı’na Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun, İttifak Satınalma Organizasyonu Avrupa Direktörü Levent Saklıyan, Oyak Renault Satınalma Direktörü Cenk Sermet ve yan sanayi firmalarının temsilcileri katılırken, en başarılı olan beş şirkete ödülleri takdim edildi.

Toplantıda, İttifak Satınalma Organizasyonu Avrupa Direktörü Levent Saklıyanve Oyak Renault Satınalma Direktörü Cenk Sermet tedarikçilerin Renault, Nissan&Mitsubishi Motors İttifakı’nın fırsatlarından tam anlamıyla yararlanabilmesi için Oyak Renault ile birlikte ulaşması gereken hedefleri açıkladılar. Buna bağlı olarak, son dönemde yaşanan dövizdeki dalgalanmaların etkisini minimuma indirmek için yerlileştirme oranının tüm tedarik zincirinde artırılması gerektiğinin altını çizdiler. Ayrıca, yeni teknolojik yatırımlara devam etmenin, global satınalma ve satış sonrası parçalarında ihracat oranını ittifak içinde arttırmak için tüm fırsatlardan faydalanmak üzere birlikte çalışmanın önemini vurguladılar.

Üretim üç vardiya olarak devam ediyor

Toplantıda Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun ve Tedarikçilere seslenen İttifak Satınalma Organizasyonu Avrupa Direktörü Levent Saklıyan, tedarikçilerin Renault, Nissan&Mitsubishi Motors İttifakı’nın fırsatlarından tam anlamıyla yararlanabilmesi için Oyak Renault ile tedarikçilerinin birlikte ulaşması gereken hedefleri açıkladılar. Toplantıda Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun, “Türkiye’nin lider otomobil üreticisi Oyak Renault olarak, iç ve dış piyasada oluşan müşteri talebine göre siz değerli tedarikçilerimizin de desteğiyle üretim planlamamızı oluşturuyoruz. Dünyanın yaklaşık 70 ülkesine ihracat yapan şirketimizde tüm modellerimizde üretimimiz, yaptığımız planlamalar doğrultusunda üç vardiya olarak devam ediyor. Şu anda Oyak Renault fabrikalarında üretime ara verilmesi gibi bir konu gündemimizde bulunmuyor. Geçtiğimiz günlerde Oyak Grubu ve Renault arasında gerçekleşen anlaşma ile bir kez daha gördük ki; Renault Grubu Türkiye’ye güveniyor ve tüm yatırım planlarını bu güven üzerine oluşturuyor. Dolayısıyla, Oyak Renault bugüne kadar olduğu gibi önümüzdeki dönemde, orta ve uzun vadeli olarak yatırımlarına devam edecek, Türkiye’de daha fazla istihdam yaratacak ve Türkiye’nin ihracatını artıracak yeni otomobil ve motor projelerinin gerçekleşmesi için çalışmalarını sürdürecektir” diye konuştu.

Renault Nissan Mitsubishi İttifakının Ortak Satınalma Teşkilatı Hakkında

Renault Grubu’nun satın alımları, Renault Nissan Mitsubishi’in ortak satınalma teşkilatı Alliance Purchasing Organization tarafından gerçekleştiriliyor. İttifakın Ortak Satınalma Teşkilatı, dünya ölçeğinde, her parça ailesi, yatırım malı ve hizmet için satınalma stratejilerinin tanımlanmasından ve uygulanmasından sorumludur. Sonrasında ise Renault Nissan Mitsubishi projeleri kapsamında, ittifak tarafından belirlenen kalite, maliyet ve süre hedeflerine uygun olarak tedarikçilerin seçimini yapar ve tedarikçilerin kalite, maliyet, süre, geliştirme, yönetim performanslarını yönlendirir. Oyak Renault Satınalma Direktörlüğü, hem kendi tedarikçilerinin hem de Türkiye’de otomobil yan sanayinin üretim ve ihracatının gelişmesi için çok önemli bir rol oynamakta ve faaliyetlerini İttifak Ortaklığı kapsamında yürütmektedir. Bu direktörlük, Oyak Renault karoseri-montaj ve mekanik fabrikaları için parça, yatırım malı ve hizmet alımlarının yanı sıra, Romanya, Fransa, İspanya, Rusya gibi 10’un üzerinde ülkedeki Renault fabrikalarına yönelik olarak Türk Tedarikçilerden yapılan bütün alımlardan da sorumludur. Oyak Renault Satınalma Direktörlüğü’nün aynı zamanda Türk imalatçıları tanıtmak, İttifak tedarikçi paneline önermek, Oyak Renault ve İttifak projelerine imalatçı seçimini yapmak ve onlarla birlikte kalite, maliyet, süre, geliştirme, yönetim performansını yönetmek görevi vardır. İttifak paneline giren imalatçılar, Renault Nissan Mitsubishi İttifakı’nın tüm dünyadaki fırsatlarından yararlanma olanağına sahip olmaktadırlar.

Renault’da, 4 hafta boyunca cumartesi günleri 4-12 vardiyasında üretim olmayacağı bildirilmişti.

TOFAŞ Bursa fabrikasındaki üretimi geçici süreyle durdurma kararı almıştı.

TOFAŞ’ın Bursa fabrikası yurt içi pazarında yaşanan daralma nedeniyle üretime 9 gün ara verdi. TOFAŞ’tan KAP’a yapılan açıklamada “Yurt içi pazarda son dönemde yaşanan daralma nedeniyle Şirketimiz Bursa fabrikasında Ekim ayında farklı günlerde toplam 9 iş günü üretime ara verilecektir” denilmişti.

TOFAŞ’ın ardından gözler Bursa’daki bir diğer dev fabrika olan Renault’ya çevrildi.

Renault’da 4 hafta boyunca cumartesi günleri 4-12 vardiyasında üretim olmayacağını bildirildi.

Ancak edinilen bilgilere göre Renault’da cumartesi üretim yapmama kararı daralma kaynaklı değil.

Metal İşçileri Birliği’nden yapılan açıklamada cumartesi üretim yapmama kararının perde arkası şöyle ifade edildi:

“Bazı basın yayın organlarında Reno’nun “pazarlardaki daralma” sebebiyle 4 hafta boyunca cumartesi günleri 4-12 vardiyasını tatil ettiği söylenmekle birlikte, bu bilgi gerçeği tam olarak yansıtmamaktadır.
İçeriden işçi arkadaşlarımızdan aldığımız bilgilere göre 4-12 vardiyalarının 4 haftalığına cumartesi çalıştırılmamasının pazarlardan dolayı üretimdeki olağanüstü bir daralmadan kaynaklanmadığını, projelerle ilgili olağan düzenlemelerden dolayı olduğu yönünde.
Zira Reno’nun ürettiği araçlar ve ürünlerin yüzde 80’den fazlası yurt dışına ihraç ediliyor. Ve daha üretimi yapılmadan satılıyor.
Fabrikada Megan-LFF imalatı zaten başından itibaren az olduğu için bir süreliğine ara verildi. Bu projede çalışan işçiler şu an başka hatlarda çalışırken, haftaya Megan-LFF imalatı yeniden başlayacak. Böylelikle bu projede çalışan işçiler yeniden kendi postalarına dönecek.
Fabrikada şu an iki modelin üretimi sürüyor. Saatte 63 araba çıkıyor.
LFF olmadığı zaman bantlar 1,5-2 saatliğine duruyor açığı kapatmak için. LFF’nin yeniden başlamasıyla bu zaman da dolacak, üretim normal akışında devam edecek.
Öte yandan fabrikanın geleceği yine BJA koduyla üretimi yapılacak olan Clio-5 modeline bağlı.
Şu an fabrika yıllık hedefi olan 360 bin araç hedefinin önünde gidiyor.
Fabrikada üretim tam gaz devam ederken Reno işçileri de döviz kurundaki dalgalanmadan dolayı ücretlerindeki büyük kayıpların telafi edilmesini bekliyor.
Bu tür haberler Renoda kriz bahanesiyle işçilerin üzerindeki baskının arttırılmasına hizmet ediyor.”