Windows 10 Güncellemeleri Kullanıcılara Zarar Mı Veriyor?

Bir hizmet olarak Windows, Microsoft’un yamaları ve güvenlik güncellemelerinin haricinde yılda iki defa büyük güncelleme almaktadır. Bu büyük güncellemeler, Windows 10’a yeni özellikler getirmekte ve mevcut özellikleri iyileştirmektedir. Biri sonbaharda, diğeri ise baharda yayınlanan bu büyük güncellemeler genellikle kullanıcıların sorunlarını çözmek yerine daha çok sorun yaratıyor gibi gözüküyor.

Microsoft’un Nisan 2018 güncellemesi olarak yayınladığı son büyük Windows 10 güncellemesi, birçok kullanıcının başını ağrıttı. İnternet gezinti deneyimi, GPU tüketimi, Bluetooth bağlantı sorunları ve düşük depolama uyarıları gibi pek çok farklı türden sorunla karşılaşan kullanıcıların şikayetleri çeşitli platformlarda dile getiriliyor. Tabii ki hiçbir güncelleme mükemmel olamaz ancak Nisan 2018 güncellemesi, Windows 10’un önceki büyük güncellemelerine kıyasla çok daha sorunlu gözüküyor.

Önceki özellik güncellemelerinde bir sorun yaşamadım ancak Nisan 2018 güncellemesi ile beraber özellikle internet gezinti deneyimim olumsuz etkilendi. Microsoft Edge’de sekmeleri kaydederek kapatmak istediğim her defada bazı sekmelerin kaydedilip kapatılması çok uzun sürüyor ve bu da benim deneyimimi olumsuz yönde etkiliyor. Neyse ki verilen güncellemelerle bu sorunlar çözüldü.

Yılda iki büyük güncelleme çıkartmak büyük bir iş gücü gerektiriyor bundan kimsenin şüphesi yok. Peki Microsoft, bu iki (kimi açıdan sorunlu) güncelleme yerine yılda tek bir güncelleme verse? Kulağa kimileri için bu durum hoş gelmeyebilir ancak Microsoft tüm güncellemelerde kaliteyi üst seviyede tutmaya çalışıyor. Fakat firmanın en büyük baskısı zaman. Yeni özelliklerin genellikle geliştirilmesi tamamlanamıyor veya kullanıcı deneyimi açısından eksiklerle yayınlanıyor. Eğer yılda tek güncelleme verilmeye başlanırsa, belki yeni özellikleri daha sorunsuz deneyebiliriz.

Dürüst olalım, çoğu Windows 10 kullanıcısı güncelleme içeriklerinden memnun değil. Sadece güncelleme içeriğinden bahsetmiyorum, büyük bir kesim güncelleme nedeniyle bilgisayarın yeniden başlaması ve kurulum sürecinin uzun sürmesinden de şikayetçi.

Bir mi iki mi?


Yılda bir güncellemeye geri dönmek kullanıcıların daha iyi bir deneyim edinmesi açısından hiç şüphesiz daha iyi olacaktır. Güncellemelerin yılda bir adete düşmesi Windows 10 bilgisayarınızın güvenliğini tehlikeye atmayacaktır, çünkü her ay yayınlanan Salı güncellemeleri ile beraber Microsoft, Windows 10 cihazlarınızın güvenlik yamalarını düzenli olarak gerçekleştiriyor. Ancak tek güncellemenin bir problemi var; Microsoft, kullanıcılara yeni özellikleri duyurabilmek için bir yıl boyunca sessiz kalmak zorunda.

Microsoft, Windows 10’u sürekli güncelleyerek kullanıcılar arasındaki beklentiyi arttırıyor ve gündemde kalıyor. Son yıllarda Microsoft’un gençler arasındaki popülaritesinin artmasının nedeni firmanın tüketici ile iletişimini arttırmasından kaynaklanıyor. Insider Hub da bunlardan bir tanesi. Ancak Microsoft, güncelleme için söz verdiği bir özelliği yetiştiremediğinde ertelemek zorunda kalıyor ve bu özelliğin kullanıma sunulması için de en az altı ay beklemek gerekiyor. Bu durumda yaratılan beklenti firma için olumsuz bir duruma da dönüşebilmekte. Çoğu kullanıcılar hali hazırda ertelenen veya iptal edilen özelliklerden haberdar değil, burada en büyük hüsranı Insiderlar yaşıyor.

Ben, Microsoft’un kullanıcılara yılda iki büyük güncelleme verip sorun yaşatmasının yerine yılda tek güncelleme verip harika bir deneyim sunmasını tercih ederim. Bunu geçtiğimiz yıl yine bu zamanlarda dile getirmiştim. Şimdi ise Nisan 2018 güncellemesinin bu arzumu daha da güçlendirdiğini fark ettim. Yılda iki büyük güncelleme elbette kullanıcıları heyecanlandırmak için oldukça önemli fakat özelliklerin eksiksiz bir deneyim sunması açısından tek güncellemeye geri dönmek bence daha önemli. Her ne olursa olsun, Microsoft güncellemelerini en az hatayla ve en iyi kararlılıkla yayınlamak zorunda. En önemli kısım bu.